08
juni
2026

Juni 2026

WE STAAN OP HET PUNT EEN LEHMAN BROTHERS V2.0-VASTGOEDCRASH MEE TE MAKEN.

[Most Recent Quotes from www.kitco.com] [Most Recent Quotes from www.kitco.com] koop je nog altijd papieren goud?
fysiek is tot 200$ duurder fysiek is tot 16$ duurder Koop je nog steeds papieren goud?

  • We raden aan om de site regelmatig te bezoeken. Vooral omdat interessante videos op YouTube gecensureerd worden!
  • Er staat VEEL waardevolle informatie in oudere updates, de moeite om die eens terug te lezen.
  • Bankiers, met name de ING bank verafschuwen de waarheid en schilderen ons daarom graag als 'oplichters' af. Dit terwijl zij de echte oplichters zijn.
  • Kaars- en PF-grafieken kunnen te allen tijde worden bijgewerkt, zelfs als ze niet worden vermeld in de "Bijgewerkte secties".
  • Abonnees kunnen vanaf heden emails sturen met persoonlijke vragen/opmerkingen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  • Als je een email stuurt met vraag naar informatie, gelieve dan je naam, een geldig telefoonnummer en je adres op te geven. Dank.

     


BELANGRIJK: DE LAATSTE UPDATE VERSCHIJNT ALTIJD EERST OP WWW.GOLDONOMIC.COM
 

MAANDAG 8 JUNI 2026 TOT VRIJDAG 12 JUNI 2026: ZONDER POLITICI ZOU ER GEEN INFLATIE ZIJN!


Bijgewerkte Secties: Inflatie Index (scroll naar beneden), Goud-$, Zilver, US Dollar,
Rupee Goud, Renminbi Goud (kijk naar de steunlijnen op de PF-grafieken),
Zwitserse Frank & Goud, Euro en €-Goud,

Politici zijn de ware oorzaak van inflatie en hyperinflatie. Politici zijn ook de grootste begunstigden van inflatie en hyperinflatie. Om te beginnen stijgt het FIAT-inkomen van alle individuen en bedrijven door inflatie en hyperinflatie, en kunnen overheden AUTOMATISCH, zonder nieuwe belastingregels, legaal meer koopkracht van de Kudde afpakken. Hun grote voordeel is dat de massa niet eens begrijpt dat ze beroofd wordt door precies de mensen die ze verkozen heeft en aan de macht houdt.

Inflatie en hyperinflatie zijn alleen mogelijk omdat politici en overheden FIAT-PAPIERGELD toestaan. Met echt geld zou dit simpelweg onmogelijk zijn, en zouden consumentenprijzen waarschijnlijk dalen door concurrentie en vooruitgang. Deflatie is eigenlijk iets GOEDS omdat u er meer goederen en diensten mee kunt kopen... niet minder.

Inflatie is een meer dan proportionele groei van de geldhoeveelheid.

Met een monetair systeem gebaseerd op Goud, zoals de norm was tot 1971, was het creëren van fiatgeld en buitensporige schulden praktisch onmogelijk. Er was geen inflatie. De samenleving bloeide. Vandaag leven we met de gevolgen van wat een politicus genaamd Nixon in 1971 deed. Hij vernietigde de Dollar en andere valuta door de omzetting van Dollars in Goud stop te zetten. Nixon noemde het een tijdelijke maatregel. Maar we weten allemaal wat dat betekent wanneer het uit de mond van een politicus komt.


DRIE WAARHEDEN OVER GELD OP BANKREKENINGEN DIE GEEN ENKELE BANKIER U ZAL VERTELLEN.

#1. Het geld is niet echt van u. U bent gewoon een zoveelste niet-gewaarborgde schuldeiser als de bank failliet gaat.

#2. Het geld is er eigenlijk niet. Het is uitgeleend aan kredietnemers die illiquide of insolvent zijn.

#3. Het geld is eigenlijk geen geld. Het is krediet dat uit ijle lucht is gecreëerd.

Het punt is dat contant geld vrijheid is. GOUD en ZILVER nog veel meer. En wanneer de Staat het gebruik van contant geld beperkt — fysieke dollars die geen elektronisch spoor achterlaten — dan beperken ze uw persoonlijke vrijheid om te handelen en ondermijnen ze uw privacy. Overheden zijn van nature gekant tegen persoonlijke vrijheid en privacy omdat die hun controle beperken, en bij overheden draait alles om controle.


STEL DAT U OP STRAAT WORDT BEROOFD EN DE DIEF ZEGT DAT HIJ HET DEED OM ZICHZELF TE VOEDEN.

Belastingen zijn immoreel en van nature destructief, en belastingen zijn niet noodzakelijk (net zoals geld bijdrukken dat niet is).

Het is belangrijk om te benoemen wat fout is. Ik beschouw belastingen als diefstal. En de Staat, die leeft van belastingen, is de gevaarlijkste criminele organisatie op aarde. Iedereen denkt dat een overheid noodzakelijk is. Is dat zo? Welke Hobbesiaanse voordelen ze ook biedt, ze is niet alleen de bron van belastingen, maar ook van oorlogen, pogroms, confiscaties, vervolgingen en inflatie.

Stel dat u op straat wordt beroofd. De dief zegt dat hij het deed omdat hij zichzelf moet voeden. Maakt dat het juist? Stel dat het is om zijn gezin te voeden? Stel dat een meerderheid in de straat zichzelf de overheid noemt en de diefstal democratisch goedkeurt? Maakt dat het juist? 

Overheden liggen aan de oorsprong van de grootste legale diefstal ter wereld. Zelfs wanneer burgers kapot worden belast, zoals in België, doen de meesten gewoon niets... sommigen uit angst, anderen omdat ze het niet beseffen, en velen omdat ze de moed niet hebben.

Wat de Massa nog steeds niet beseft, is dat overheden en banksters zich voorbereiden op een nieuwe Wereldoorlog en dat dit een déjà vu is van de periode vóór WOII. Nog minder mensen beseffen dat het zionisme hierbij ook een actieve rol speelt. Geef het wat tijd en u zult het ontdekken.


We kennen nu allemaal het lot van Dubai... Zwitserland is geen haar beter. De dagen van Zwitserland en Liechtenstein zijn voorgoed voorbij. Een nieuwe 'veilige haven' vinden is niet langer eenvoudig.

Europa, de EU is verloren. Zuid-Afrika is verloren. Zelfs Japan is verloren. De uitzonderingen lijken Marokko, China en India te zijn. Het Verenigd Koninkrijk, Londen, is een islamitisch land geworden. Dezelfde evolutie zien we in Nederland, België en Frankrijk.


EEN VERHAAL OVER ZILVER.

Nota: Alleen intelligente mensen zouden deze video moeten bekijken. Fiat-papierhandelaren zullen NOOIT begrijpen wat de realiteit van fysiek Goud en Zilver is. Tenminste niet totdat het DRAMA zich voltrekt en ze al hun spaargeld verliezen.


Ons vastgoedhoekje:
  • Verkopers van woningen zijn hun verstand kwijt, compleet wereldvreemd. Ze zijn de realiteit kwijt en vastgoedmakelaars werken eraan mee. Potentiële kopers weigeren deze waanzinnige prijzen te betalen voor deze oude rommel. Zoals altijd weigeren de hoofdspelers vlak vóór een crash simpelweg te zien en toe te geven wat eraan komt.
  • Wij verwachten dat de vastgoedmarkt, obligatiemarkt en valuta samen zullen instorten.

 


Belangrijke Fundamentals:

  • Januari en Februari waren recordmaanden, zeer stressvol. Vandaag voelen we ons een stuk comfortabeler. De internationale vraag naar zilver is echt toegenomen.

Beschikbaar enkel voor premium leden  

  • En die hogere vraag komt op een moment dat de COMEX-voorraden blijven instorten.
Beschikbaar enkel voor premium leden  
De COMEX GOUD-voorraad stort in. De COMEX ZILVER-voorraad stort in.
   
De regel is dat de Kudde het GEVAAR hiervan niet begrijpt en niet begrijpt hoe dit zal eindigen. Niemand beseft dat schulden moeten worden terugbetaald.
   
Beschikbaar enkel voor premium leden  
Hoe groter de geldhoeveelheid, hoe hoger de goudprijs! — Hoe hoger die stijgt, hoe lager de WERKELIJKE WAARDE van onze valuta.  Wat bent u aan het doen?

Significante Technicals:

  • De meeste indicatoren die de primaire trend van Bitcoin volgen zijn bearish. De koers nadert echter snel een belangrijke steunzone. Als die standhoudt, biedt dat hoop dat de bearmarkt voorbij is, of op zijn minst wordt uitgesteld. Breekt die steun echter, dan hebben we een SOLIDE BEAR-trend en zal Bitcoin afstevenen op wat het werkelijk waard is: NUL.
  • De verwachtingen voor zowel Platina als Koper zijn Beschikbaar enkel voor premium leden  
  • Hoe langer de huidige consolidatie-/accumulatieformatie Beschikbaar enkel voor premium leden 
  • Vrijdag 5 juni was de Dollar onverwacht iets sterker. Dit had invloed op Goud en Zilver.
SILVER JUNE 26 GOLD JUNE26
Zilver zal de weg wijzen. Goud bereidt zich voor op zijn volgende bull run.
   
Beschikbaar enkel voor premium leden    SP500 JUNE 26sc 4
Dit wijst erop dat hoe meer valuta en schulden we hebben, hoe hoger de aandelenmarkten stijgen. Dit wijst erop dat hoe meer valuta en schulden we hebben, hoe hoger de aandelenmarkten stijgen.
   
WTIC june 20265 Beschikbaar enkel voor premium leden  
 Het lijkt erop dat de situatie in Hormuz zal verbeteren. Dit wijst erop dat hoe meer valuta en schulden we hebben, hoe hoger de aandelenmarkten stijgen.
   
bitcoin cookd june 26 Beschikbaar enkel voor premium leden  
 Dit lijkt het einde van Bitcoin...
 

© - Dit rapport mag alleen gekopieerd, gereproduceerd of verspreid worden met de uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Goldonomic.


MAANDAG 1 JUNI 2026 TOT VRIJDAG 5 JUNI 2026: ZUID-AMERIKA OF WAT HET WESTEN TE WACHTEN STAAT!


Bijgewerkte Secties: Uranium Aandelen, Bank Aandelen(nog steeds bullish?), Ruwe Olie,
Koper, Platina, Non-Ferro's, Zon en Zeldzame Metalen, Landbouwproducten,

Welvaart, rijkdom en vooruitgang zijn ALTIJD het resultaat van de inspanningen van INDIVIDUEN. Soms zijn daar twee generaties voor nodig. Het is altijd de kudde, de massa, die het vernietigt en ons naar de ondergang leidt. De massa staat niet open voor rede, en de rechtsstaat beschermt ons niet langer tegen de overheid. Integendeel. Daarom is het vandaag zo moeilijk om uw spaargeld te investeren op een manier waarop de overheid het niet kan belasten of in beslag nemen. Wat er met Peter Schiff gebeurde, bewijst dit perfect. En hij was niet de enige die zo’n ramp meemaakte. In België deden en doen ze exact hetzelfde. Ik weet dat perfect.

De meeste mensen die zichzelf investeerders noemen, en veel zogenaamde financiële analisten, zouden hun tijd en geld beter in een casino besteden. Meer plezier, hetzelfde verlies van spaargeld. Het grote voordeel is echter dat wanneer u geld wint in een casino, u uw fiches kunt innen en het papiergeld mee naar huis kunt nemen.

De meeste mensen, spaarders en investeerders beseffen niet dat wanneer er iets ernstigs gebeurt en de financiële markten BEVRIEZEN, er niets meer mee naar huis te nemen valt. In tijden van oorlog, wanneer aandelenmarkten worden stilgelegd, blijft u met lege handen achter. Tijdens sancties (bv. Rusland) zitten mensen die in Russische aandelen investeerden en winst hadden gewoon vast: onmogelijk om hun posities te verkopen! Rosneft is daar een uitstekend voorbeeld van.

  • Banken die in de problemen komen? Onmogelijk om geld op te nemen en/of beperkt tot €/$200 per week of per maand. We hebben meerdere voorbeelden: Argentinië, Libanon en Cyprus,...
  • We hebben een grote oorlog! De bezetter maakt de lokale munt waardeloos en verplicht iedereen zijn munt te gebruiken: de Duitse Mark tijdens WOII.
  • Uw vrouw of man sterft, en uw bank blokkeert onmiddellijk al uw rekeningen. Uw bankier heeft een probleem met uw dossier: ze bevriezen uw rekening totdat u aan al hun eisen voldoet...
  • Vastgoed: zodra er iets gebeurt, wordt het onmogelijk om te liquideren/verkopen, en in het slechtste geval wordt het gebombardeerd en vernietigd.

Alleen FYSIEK goud & zilver dat buiten het banksysteem (bankkluizen) en buiten politiek bereik wordt bewaard, overleeft.


ER is een reden waarom de premie op bepaalde soorten goud en zilver verschillend is.

De hebzuchtigen die voor de laagste premies gaan, beseffen niet dat ze later zullen betalen voor hun hebzucht. Het feit dat ze vandaag de laagste premies proberen aan te bieden op hun fysiek goud & zilver zal hen morgen achtervolgen.

Fysiek goud & zilver zijn geen trade. Dat is waar veel kopers een fout maken. Ze kijken naar goud & zilver zoals ze naar een aandelengrafiek kijken. Ze willen het perfecte instappunt, de perfecte terugval, de overduidelijke bodem. Fysiek goud & zilver beloont dat soort denken niet. Wanneer u munten of baren koopt, wedt u niet simpelweg dat de spotprijs volgende vrijdag hoger zal staan. U verplaatst een deel van uw vermogen naar een activa zonder CEO, zonder winstcijfers, zonder wanbetalingsrisico en zonder een bank die erachter staat. Dat is net het punt.


ABSOLUUT NIET wanneer uitgedrukt in echt geld — dit is echter het resultaat van geldcreatie en meer schuld.

Aandelen bereikten deze week opnieuw een all-time high terwijl het consumentenvertrouwen het laagste niveau ooit bereikte. Dit is wat gebeurt tijdens een valutacrash, en wat men moet begrijpen. Tijdens een valutacrash stijgen prijzen. Ja, er is inflatie, en u voelt dat aan de eettafel, maar er gebeurt nog iets anders...

Wat weinig analisten begrijpen, en nog minder investeerders begrijpen, is dat hoe meer fiatgeld, valuta en schuld er gecreëerd wordt, hoe HOGER de aandelenmarkten stijgen. Ik begrijp echt niet waarom al die analisten het grootste deel van hun tijd verspillen aan domme analyses terwijl het antwoord simpel en rechttoe rechtaan is. De meeste analisten en investeerders zijn zo gefocust op wat zich vlak voor hun neus afspeelt dat ze het globale plaatje niet zien. Ze hebben absoluut geen idee wat er gebeurde met de aandelenmarkten in Zimbabwe, Turkije, Argentinië,...

Zowel de dollar als de euro (veel andere valuta deden het nog veel slechter) hebben meer dan de helft van hun koopkracht verloren... en de KUDDE begint het nu te voelen.

Beschikbaar enkel voor premium leden 


In België gebeurt hetzelfde, maar op een andere manier. Ik weet dit uit ervaring. België is een zeer corrupt land.

Peter Schiff is een conservatief/libertair die tientallen jaren strijd voerde tegen grote overheden, de IRS en het misbruik van federale macht. "Daarom geloof ik dat Euro Pacific Bank van bij het begin geviseerd werd. De IRS werd als politiek wapen tegen mij gebruikt. Ze onderzochten mij twee jaar lang. Vonden niets. Klaagden niemand aan. En sloten de bank toch. Ik heb vier jaar geprobeerd te bewijzen wat er met mijn bank gebeurde. Een federale rechtbank verwierp mijn zaak. De IRS weigerde haar dossiers vrij te geven. De media herhaalden zonder vragen het verhaal van de overheid."

 


Dit is wat we de komende maanden en jaren mogen verwachten wanneer inflatie het REËLE INKOMEN van de kudde vernietigt, en zij in opstand komt. De geschiedenis kent genoeg voorbeelden: de Franse Revolutie, de Belgische Revolutie, de Boston Tea Party (Boston, VS), 

 


Ons vastgoedhoekje:
  • Vastgoed is gewoon te log, te duur belast en te zwaar geworden, waardoor veel mensen het zich niet langer kunnen veroorloven een woning te kopen, en eigenaars het zich niet langer kunnen veroorloven om eigenaar te blijven. Vastgoedbelastingen stijgen, onderhoudskosten schieten omhoog en erfbelastingen nemen toe...
  • Ripley’s Believe It or Not: Belgische banken verstrekken hypotheken met VERLIES! Dit wijst duidelijk op HET EINDE van de cyclus. Op het moment dat de Belgische vastgoedmarkt instort, mag u verwachten dat veel Belgische banken en financiële instellingen in zware problemen komen. De rekensom is eenvoudig: ofwel verstrekken banken hypotheken met verlies en houden ze de vastgoedmarkt kunstmatig overeind, ofwel stort de sector in, komen bestaande hypotheken onder water te staan (de werkelijke waarde van het pand zakt onder de resterende schuld), schieten gedwongen verkopen omhoog en kunnen financiële instellingen hun verliezen niet langer recupereren, met een wereldwijde financiële crisis tot gevolg.
De ECHTE FIAT-waarde van uw vastgoed, en het feit dat u een idioot was door het te kopen, wordt pas zichtbaar op de dag dat u probeert te verkopen. Projectontwikkelaars en vastgoedmakelaars zullen dit niet graag horen en zullen blijven ontkennen dat dit ooit zal gebeuren.
   
De dag dat vastgoed instort, zullen banken dat ook doen... Op dit moment verkopen banken in België hypotheken met 0,5% verlies om het drama uit te stellen. België is zeker niet het enige land waar banken hypotheken met verlies verkopen.

  


Belangrijke Fundamentals:

  • De meeste mensen, en zeker bankiers, hebben geen idee wat goud is! Fysiek goud is geen trade. Dat is waar veel kopers een fout maken. Ze kijken naar goud zoals ze naar een aandelengrafiek kijken. Ze willen het perfecte instappunt, de perfecte terugval, de overduidelijke bodem. Fysiek goud beloont dat soort denken niet.
  • Wanneer u munten of baren koopt, wedt u niet simpelweg dat de spotprijs volgende vrijdag hoger zal staan. U verplaatst een deel van uw vermogen naar een activa zonder CEO, zonder winstcijfers, zonder wanbetalingsrisico en zonder een bank die erachter staat. Dat is net het punt.
  • Bosch, Duitsland, ontslaat 22.000 werknemers. Duitsland is klaar, kapot. Het beleid van Merkel “wir schaffen das” heeft gewerkt. [Als u uw land laat leiden door een voormalige DDR-STASI, weet u dat deze dag ooit komt — en die dag is nu aangebroken]
  • Mercedes, Duitsland: winsten storten in. De operationele winst van Mercedes daalde scherp, van €15,8 miljard in 2023 naar €5,8 miljard. Het luxemerk presteerde aanzienlijk slechter en stond onder druk in China, zijn belangrijkste markt. Vertrek uit Duitsland: Mercedes heeft delen van zijn productie, zoals de A-Klasse sedan, verhuisd naar andere landen, waaronder Hongarije, wat leidt tot zware jobverliezen in Duitsland.

Beschikbaar enkel voor premium leden 

  • Zoals gewoonlijk zegt één grafiek meer dan 1.000 woorden.
De regel is dat de MASSA geen idee heeft wat inflatie is en dat de overheid ze veroorzaakt. Jaren geleden vertelden we u al dat een steak vier keer zoveel zou kosten!
   
If a 15% inflation rate were applied (compounded) annually over a 10-year period, the cumulative effect would be massive, effectively eroding purchasing power by over 300%.
30 y mortgage rate
 Wanneer inflatie sneller stijgt dan uw inkomen, zoals nu gebeurt, wordt de MASSA gedwongen haar spaargeld op te maken en kredietkaarten maximaal te gebruiken...  De logica is dat met inflatie ook rente en hypotheekrentes stijgen. Men kan de dramatische impact hiervan op vastgoed slechts korte tijd uitstellen.
   

Significante Technicals:

  • De Reële Rente Stort In, en Niemand Ziet Het — De Grootste Fundamentele Setup Ooit Voor Goud!
  • Goud- en Zilverbanken zullen de PAPIERMARKT blijven gebruiken om de prijs...Beschikbaar enkel voor premium leden 
  • Ruwe olie breekt uit een ENORME formatie naar beneden. Dit wijst op Beschikbaar enkel voor premium leden 
  • Koper toont een mooie, stabiele BULL-trend. Beschikbaar enkel voor premium leden 
  • Platina is OVERVERKOCHT en moet nu gekocht worden! Dit wijst erop dat de correctie/consolidatie in goud en zilver ten einde loopt.
  • Ik ben niet bijgelovig, maar maandag is het volle maan
crude oil may 2026 Beschikbaar enkel voor premium leden 
Ruwe Olie breekt neerwaarts uit een formatie, en wij verwachten een koersdoel van $78 per vat.  $-Goud toont een rijpende W-dubbele bodem exact op het 200-daags gemiddelde. Dit is zeer bullish!

© - Dit rapport mag alleen gekopieerd, gereproduceerd of verspreid worden met de uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Goldonomic.

Categories: Financieel Nieuws

Cron Job Starts